۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

امام جمعه داراب:

پرونده عوامل شهادت پلیس وظیفه شناس با قاطعیت پیگیری شود

پرونده عوامل شهادت پلیس وظیفه شناس با قاطعیت پیگیری شود

داراب - امام جمعه داراب با اشاره به شهادت نیروی پلیس توسط اراذل گفت: باید این پرونده با سرعت و قاطعیت رسیدگی شود و اشد مجازات در انتظار عوامل شهادت این پلیس وظیفه‌شناس باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه های این هفته نمازجمعه داراب اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حقایقی که می‌بایست به بهترین شکل تبیین شود، پدیده الهی «انقلاب اسلامی» است.

وی با بیان اینکه لازمه تبیین صحیح انقلاب اسلامی، شناخت صحیح آن است، افزود: شناخت صحیح انقلاب، مستلزم نگاه کلان و فراگیر است اما باید توجه داشت که نگاه‌های جزئی، نگاه به حوادث میانه راه و نگاه به اُفت‌وخیزها، خیلی گویا نیست.

امام جمعه داراب تاکید کرد: برای نگاه کلان به انقلاب اسلامی باید به دو حلقه هدف انقلاب و دیگری، موانع تحقق هدف انقلاب توجه کافی داشت.

خسروی، هدف انقلاب را از ساختن ایرانی با خصوصیات مستقل، آزاد، برخوردار از ثروت و امنیت، متدین و بهره‌مند از معنویت و اخلاق، و پیشرو در مسابقه جامعه عظیم بشری در علم و بقیه دستاوردها دانست.

خطیب جمعه داراب با اشاره به اینکه موانع تحقق اهداف انقلاب موانع درونی و موانع بیرونی است، ابراز کرد: ضعف‌های فکری و عقلانی، راحت‌طلبی، آسان‌گرایی، آسان‌پنداری، گریز از چالش و آماده نبودن برای مواجهه با مشکلات، تربیت‌های اجتماعی موجود و عادت‌های تاریخی (تربیت‌های تاریخی) مثل القاء «ما نمی‌توانیم»، توسری‌خوری، شنیدن زور از موانع درونی تحقق اهداف انقلاب است.

وی از دیگر موانع به مصرف‌گرایی و اسراف و تجمل پرستی اشاره کرد و گفت: اینها جزو میراث‌های ما از گذشته است و متأسفانه این میراث را نگه داشتیم.

خسروی همچنین به موانع بیرونی تحقق اهداف انقلاب اشاره کرد و گفت: همه کسانی که به نحوی از انقلاب یا از هدف‌های انقلاب متضرر می‌شدند، جلوی انقلاب ایستادند وعده‌ای نیزاز امنیت و عدالت متضرر می‌شوند و بخاطر همین موضوع در مقابل انقلاب صف کشیده اند.

خسروی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت جانشین پاسگاه بید زرد یادآور شد: جلوگیری از فرار متهم و مجرم و اجرای وظایف نیازمند ابزارهای قدرت و اقتدار برای پلیس است.

وی گفت: در مقابل سارقان مسلح و ارازل، پلیس چاره ای جز استفاده از سلاح ندارد، بنابراین تجویز به کارگیری سلاح توسط ماموران برای تامین مصالح مذکور مستلزم وضع قوانین و مقرراتی برای ساماندهی و تعیین و حدود بهره گیری از این اختیار است.

امام جمعه داراب تاکید کرد: باید این پرونده با سرعت و قاطعیت رسیدگی شود و اشد مجازات در انتظار عوامل شهادت این پلیس وظیفه‌شناس باشد.

کد خبر 5416673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha